Instalacja Sat w nowym mieszkaniu / parametry / normy

Dział poświęcony problemom z działaniem sprzętu TV SAT - usterki,naprawy, przeróbki itp.
Sirmor
nowy
nowy
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2018, 14:08
Tuner: Brak
Antena: Brak
Konwerter: Brak
Podziękował: 0
Dostał Podziękowań: 0

Instalacja Sat w nowym mieszkaniu / parametry / normy

#1

Post autor: Sirmor » 14 mar 2018, 14:37

Szanowni, witajcie. Nie znalazłem bardziej odpowiedniego miejsca na ten temat - ale jeśli takie istnieje, przepraszam i uprzejma prośba admina o przeniesienie.

Na wstępie muszę powiedzieć - nie znam się, nie wiem o czym piszę, dopiero zacząłem szukać i pytać.

Cel do osiągnięcia:
Instalacja jednej z platform cyfrowych w nowym mieszkaniu - 1 albo 2 odbiorniki telewizyjne. Umożliwienie nagrywania w jednym z tych dekoderów.
Skorzystanie z instalacji zbiorczej, bez wywalania osobnej anteny na balkon. Możliwość odbierania kanałów HD z ewentualną perspektywą na 4k w przyszłości.

Stan obecny:
Posiadam dekoder z dyskiem, z możliwością nagrywania (obecnie podpięte 2 sygnały - inna instalacja, dom jednorodzinny, to będzie odpinane), do tego drugi dekoder do tzw. multi room - z jedną wpiętą anteną, połączony siecią LAN z dekoderem głównym.

W nowym mieszkaniu:
- Do mieszkania doprowadzony jest jeden sygnał satelitarny.
- Ten jeden sygnał rozprowadzony jest pod posadzką do 4 gniazd.
- Wynajęta firma przeprowadziła pomiar sygnału i zgłosiła następujące nieprawidłowości:
1. Niewystarczający (prawie brak) sygnału radia UKF FM.
2. Brak drugiego sygnału TV SAT i DVB-T w drugim przewodzie przychodzącym z instalacji zbiorczej. (czyli jak rozumiem, po prostu brak 2 kabla).
3. Parametry sygnału DVB-T są niezgodne z parametrami technicznymi - BER poniżej 10^-3.
4. Nieprawidłowy sygnał TV SAT. Multiswitch nie przełącza polaryzacji napięcia ani pasma.
Pomiar przeprowadzony za pomocą HD Ranger +
- Wykonawca mieszkania zrobił swoje pomiary:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odpowiedź do 1: