Konserwacja i smarowanie silownika
Konserwacja i smarowanie silownika
Moze ktos z kolegow opisze mi w jaki sposob mozna rozebrac silownik 36" i go przeczyscic z rdzy i nasmarowac
Probowalem od strony mechanizmu,ale caly slimak jest polączony z gniazdem mechanizmu i teraz stoje w miejscu.
Nie wiem od ktorej strony sie dostac do niego zeby go rozdzielic jedna rure od drugiej
Jesli beda potrzebne fotki to wykonam i dam na forum.
Z gory dziekuje
Probowalem od strony mechanizmu,ale caly slimak jest polączony z gniazdem mechanizmu i teraz stoje w miejscu.
Nie wiem od ktorej strony sie dostac do niego zeby go rozdzielic jedna rure od drugiej
Jesli beda potrzebne fotki to wykonam i dam na forum.
Z gory dziekuje
- Jacek
- Ekspert
- Posty: 1918
- Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
- Tuner: DM800
- Antena: Mabo120PM
- Konwerter: Invacom
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 25 razy
- Dostał Podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Konserwacja i smarowanie silownika
Może jednak zamieść fotki. Dawno nie widziałem wróżą Macieja . W 90% siłowników można się dobrac od tzw "dupy strony" . Przeważnie odkreca się śrubę - klucz 14 i ściąga motor. Następnie jest okrągły pierścień, który trzyma łożysko. Czasami ten pierścień jest zaklepane i wtedy trzeba pokombinować.
''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
Konserwacja i smarowanie silownika
@Jacek przy odkrecaniu silownika,chcialem zrobic fotki i zaczalem krecic srodkowa rurą
ktora sie wysuwa i zauwazylem ze ona w ogole niczego sie nie trzyma. Tylko siedzi sobie
luzno w tej zewnetrznej rurce.Okazalo sie ze na zewnetrznej rurce w srodku jest sporo rdzy.
Wyczyscilem w srodku dokladnie wypolerowalem i teraz jest czysta.
Zewnetrzna rura trzyma sie tylko tzw.dupy calego mechanizmu po dwoch stronach sa
sroby ktore trzymaja ta rure.
Zapodaje fotki jak to wyglada w silowniku 36"
Jesli nikt na tym forum, na to pytanie nie odpowiedzial jak to sie rozbiera
to zapewne nie rozbieral takiego silownika.I nie wie jak to wyglada.
Na dole sa foty z rozebranego silownika
Juz pomalowalem,jutro skladam i testy
ktora sie wysuwa i zauwazylem ze ona w ogole niczego sie nie trzyma. Tylko siedzi sobie
luzno w tej zewnetrznej rurce.Okazalo sie ze na zewnetrznej rurce w srodku jest sporo rdzy.
Wyczyscilem w srodku dokladnie wypolerowalem i teraz jest czysta.
Zewnetrzna rura trzyma sie tylko tzw.dupy calego mechanizmu po dwoch stronach sa
sroby ktore trzymaja ta rure.
Zapodaje fotki jak to wyglada w silowniku 36"
Jesli nikt na tym forum, na to pytanie nie odpowiedzial jak to sie rozbiera
to zapewne nie rozbieral takiego silownika.I nie wie jak to wyglada.
Na dole sa foty z rozebranego silownika
Juz pomalowalem,jutro skladam i testy
-
- Przyjaciel Forum
- Posty: 443
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 18:42
- Tuner: Vitamin, Openbox 810, Openbox SX6, Openbox S2 mini
- Antena: Orbitrion 3m(83E-55,5W),AS270(85E-30W)
- Konwerter: Inverto black ultra, Yuri C+Ku
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 29 razy
- Dostał Podziękowań: 48 razy
Konserwacja i smarowanie silownika
co to za silownik? marka?
ta sruba powinna wyjsc z gniazda, u ciebie cos jest nie tak.
sruba niw wyszla z gniazda
ta sruba powinna wyjsc z gniazda, u ciebie cos jest nie tak.
sruba niw wyszla z gniazda
Orbitrion 3m (83e-55,5w), 3m (26e), Zynek (85e-43w), AS270 (archiwum), CAS28 (85e-30w), Hirschmann 240(stand-by)
Konserwacja i smarowanie silownika
=====
Zbyszku ona jest zamontowana jakos na stale do calego mechanizmu.
Za cholerkie nie mozna tego oddzielic
Najpierw jak chcialem go podzielic to stukalem w caly mechanizm
i juz myslalem w jakims momencie ze peknie obudowa.
Potem zaczelem odkrecac i cala sróba zaczela sie odchylac od calego mechanizmu.
Moim zdaniem ona jest zamocowana jakos na stale.
To jest zwykly silownik 36" Havy Duty SuperJack
Tez mnie to zastanawia.
- Jacek
- Ekspert
- Posty: 1918
- Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
- Tuner: DM800
- Antena: Mabo120PM
- Konwerter: Invacom
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 25 razy
- Dostał Podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Konserwacja i smarowanie silownika
Pewnie jakbyś zajrzał do wnętrza obudowy skrzynki i odkręcił 4 śrubki zdjął płytkę pod którą są koła zębate to byś odkrył nakrętkę mocującą "pręt gwintowany". Nie rozbierałem tego siłownika dlatego wróże z kart :)
''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
Konserwacja i smarowanie silownika
Ja juz raz rozebralem w silowniku mechanizm,potem juz musialem tylko wyzucic go na smietnik.
Przy skladaniu wszystko mi popękało.@Jacek mozliwe ze jest cos od strony mechanizmu zeby zwolnic ta glowna srobe.
Ale wystarczylo mi ze zewnetrzna rura zwolnila sie i moglem ja zdjac.
I teraz wiem dlaczego silownik tak ciezko mi chodził
Przy skladaniu wszystko mi popękało.@Jacek mozliwe ze jest cos od strony mechanizmu zeby zwolnic ta glowna srobe.
Ale wystarczylo mi ze zewnetrzna rura zwolnila sie i moglem ja zdjac.
I teraz wiem dlaczego silownik tak ciezko mi chodził
- Peyu
- Moderator
- Posty: 3884
- Rejestracja: 11 lut 2009, 21:09
- Tuner: Wiele
- Antena: Orbitron 3m MESH
- Konwerter: Inverto KU C-band
- Lokalizacja: Wielkopolska Leszno
- Podziękował: 69 razy
- Dostał Podziękowań: 256 razy
- Kontakt:
Konserwacja i smarowanie silownika
Aby wyciągnąć śrubę musisz rozebrać zębatki jest tam pierścień zegera inaczej jej nie ściągniesz.
A po drugie jeśli zardzewiała rura wychodząca to zużyciu uległ oring jest na jednym zdjęciu został wytarty i rura o rurę trze i rdzewieje. Kiedyś ktoś na forum załatwiał te oringi z samo smarnego materiału tez musiałbym go wymienić . Ale niestety nie mogę znaleźć na forum tematu gdzie taka można dostać.
A po drugie jeśli zardzewiała rura wychodząca to zużyciu uległ oring jest na jednym zdjęciu został wytarty i rura o rurę trze i rdzewieje. Kiedyś ktoś na forum załatwiał te oringi z samo smarnego materiału tez musiałbym go wymienić . Ale niestety nie mogę znaleźć na forum tematu gdzie taka można dostać.
Konserwacja i smarowanie silownika
@Peyu mozesz mi pomoc w odnalezieniu tematu,o tym oringu.
Mozliwe ze trzeba tez wymienic ten oring inaczej renowacja silownika
na nic sie zda.
Gdzie taki oring mozna kupic?
Mozliwe ze trzeba tez wymienic ten oring inaczej renowacja silownika
na nic sie zda.
Gdzie taki oring mozna kupic?
- Peyu
- Moderator
- Posty: 3884
- Rejestracja: 11 lut 2009, 21:09
- Tuner: Wiele
- Antena: Orbitron 3m MESH
- Konwerter: Inverto KU C-band
- Lokalizacja: Wielkopolska Leszno
- Podziękował: 69 razy
- Dostał Podziękowań: 256 razy
- Kontakt:
Konserwacja i smarowanie silownika
No właśnie nie mogłem znaleźć sam mam ten problem z wytartym oringiem można spróbować z żyłką do kosiarek jest bardzo twarda i powinna zdać egzamin.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości