Siłownik, zepsuty czy coś innego?
- zuchnet
- DX-er
- Posty: 12536
- Rejestracja: 13 lut 2009, 19:24
- Tuner: Dr.HD, Openbox, TBS 6983
- Antena: 2m, OFC 1200, AS-130
- Konwerter: Inverto White Flansh
- Lokalizacja: Lubartów 51.44°N 22.68°E
- Podziękował: 552 razy
- Dostał Podziękowań: 808 razy
- Kontakt:
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Tomaszu dziękuje
Już śmiga ale fakt te sprężynki doprowadzały mnie do szału bo ile razy nie próbowałem jakoś włożyć to leciały w cholerkę mało tego zakładałem silnik razem z obudową
Później zdałem się na sposób przymocować te szczotki tak aby sprężynki się schowały ale i szczotki już nie dotykały silnika i siłownik mówił NIE !
OT. Na Politechnice Lubelskiej na wydziale budowlanym nie uczyli budowy silników za to fundamentów pod antenę nic nie ruszy
Już śmiga ale fakt te sprężynki doprowadzały mnie do szału bo ile razy nie próbowałem jakoś włożyć to leciały w cholerkę mało tego zakładałem silnik razem z obudową
Później zdałem się na sposób przymocować te szczotki tak aby sprężynki się schowały ale i szczotki już nie dotykały silnika i siłownik mówił NIE !
OT. Na Politechnice Lubelskiej na wydziale budowlanym nie uczyli budowy silników za to fundamentów pod antenę nic nie ruszy
Dish: Parabola 200 (98e-53w), AS-120 , AS-130, 3xT90 (95e-60e),(42e-4w),(5w-45w)
STB:DM 920UHD, DM 900UHD, VU+ DUO 4K SE , SF-8008 Single, Openbox X-810, S3 Mini II, S3 CI II, AS-4K2X, GT Media: GTX, GT Combo, V9 Prime, TBS 6903
STB:DM 920UHD, DM 900UHD, VU+ DUO 4K SE , SF-8008 Single, Openbox X-810, S3 Mini II, S3 CI II, AS-4K2X, GT Media: GTX, GT Combo, V9 Prime, TBS 6903
-
- Przyjaciel Forum
- Posty: 1114
- Rejestracja: 27 maja 2010, 10:01
- Podziękował: 47 razy
- Dostał Podziękowań: 46 razy
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Nabyłem siłownik i zgodnie z opisem jest on uszkodzony - konkretnie nie zlicza impulsów czyli na 99,9% uszkodzony jest kontaktron.
I tutaj proszę o info czy można go jakoś sprawdzić? podejrzewam, że nie.
Czy jest różnica jaki kupię i gdzie coś takiego najlepiej nabyć?
Dodam że "krańcówki" działają a siłownik jest raczej naszej konstrukcji (silnik od wycieraczek) i ma ok. 18 cali. ELTROX czy jakoś tak.
Niestety dostęp do kontaktronu jest utrudniony ale może by go jakoś wymienił.
I tutaj proszę o info czy można go jakoś sprawdzić? podejrzewam, że nie.
Czy jest różnica jaki kupię i gdzie coś takiego najlepiej nabyć?
Dodam że "krańcówki" działają a siłownik jest raczej naszej konstrukcji (silnik od wycieraczek) i ma ok. 18 cali. ELTROX czy jakoś tak.
Niestety dostęp do kontaktronu jest utrudniony ale może by go jakoś wymienił.
Mabo 150 (68,5 E - 15 W), Maximum E-85 Multifocus, VU+ UNO 4K, Prof 7301.
- Carmen
- DX-er
- Posty: 24370
- Rejestracja: 12 lut 2009, 12:01
- Tuner: F15, DM900, SF4008, AS1,
- Antena: 90, 125,190, 180, 310
- Konwerter: różne
- Lokalizacja: 52 50N 15 50E
- Podziękował: 103 razy
- Dostał Podziękowań: 453 razy
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Miernik uniwersalny ustawiony na pomiar oporności i podczas ruchu siłownika mierzymy, czy występuje przemienne zwarcie obwodu i przerwa. Jeśli pokaże cały czas "zwarcie" lub brak przejścia, to jest do wymiany.
Można stosować zamiennie, jedyny problem to dopasowanie mechaniczne. Sam niedawno go zepsułem i szukam, ale jakoś nigdzie nie widzę. Ostatnim razem miałem zapas, który dostałem z firmy Zelpro (miałem u nich rotor w naprawie).
Można stosować zamiennie, jedyny problem to dopasowanie mechaniczne. Sam niedawno go zepsułem i szukam, ale jakoś nigdzie nie widzę. Ostatnim razem miałem zapas, który dostałem z firmy Zelpro (miałem u nich rotor w naprawie).
Parabola 190cm C-band
Offset Channel Master 180cm Ku Band (archiwum), na dachu Laminas 180cm
Famaval 310cm Ku
Echostar 125cm (28E)
Openbox X-820 oraz X-810; Dr HD F15; TBS69xx
https://www.wunderground.com/personal-w ... N3#history <object width="290"
Offset Channel Master 180cm Ku Band (archiwum), na dachu Laminas 180cm
Famaval 310cm Ku
Echostar 125cm (28E)
Openbox X-820 oraz X-810; Dr HD F15; TBS69xx
https://www.wunderground.com/personal-w ... N3#history <object width="290"
-
- Przyjaciel Forum
- Posty: 1114
- Rejestracja: 27 maja 2010, 10:01
- Podziękował: 47 razy
- Dostał Podziękowań: 46 razy
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
@Carmen dzięki za chęć pomocy ale od tego momentu nie rozumiem o czym do mnie piszesz :
czy występuje przemienne zwarcie obwodu i przerwa. Jeśli pokaże cały czas "zwarcie" lub brak przejścia, to jest do wymiany.
Generalnie poszukam i może kiedyś naprawię.
czy występuje przemienne zwarcie obwodu i przerwa. Jeśli pokaże cały czas "zwarcie" lub brak przejścia, to jest do wymiany.
Generalnie poszukam i może kiedyś naprawię.
Mabo 150 (68,5 E - 15 W), Maximum E-85 Multifocus, VU+ UNO 4K, Prof 7301.
- rysiuhelix
- Ekspert
- Posty: 4106
- Rejestracja: 12 lut 2009, 12:08
- Podziękował: 213 razy
- Dostał Podziękowań: 291 razy
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Mam mały , ale hałaśliwy problem . Otóż co? Od kilku dni mój 24 calowy heavy zaczął głośniej pracować .
Przy wysuwaniu siłownika jest wszystko OK , natomiast przy powrocie czyli zsuwaniu siłownika chwilami występuje takie chrobotanie , jakby odgłos tarcia
powierzchni metalowych - występują drgania układu napędowego . Co może być przyczyną ? Polarmount napewno nie , chodzi idalnie - na łożyskach przecież zawieszenie
/ sprawdzone bez siłownika/ , żadnych dodatkowych oporów brak . Przeguby w siłowniku dotarte i należycie smarowane .
Zastanawiam się czy przypadkiem nie pochodzi to od silnika??? Czy luz osiowy wirnika nie jest za duży i przez to ten hałas .
Jeśli tak to jak wykasować taki luz ? Podkładki przy łożyskowaniu wirnika ?
Proszę o rady - jest to trochę denerwujące i może być np. w nocy powodem do narzekań sąsiadów .
Przy wysuwaniu siłownika jest wszystko OK , natomiast przy powrocie czyli zsuwaniu siłownika chwilami występuje takie chrobotanie , jakby odgłos tarcia
powierzchni metalowych - występują drgania układu napędowego . Co może być przyczyną ? Polarmount napewno nie , chodzi idalnie - na łożyskach przecież zawieszenie
/ sprawdzone bez siłownika/ , żadnych dodatkowych oporów brak . Przeguby w siłowniku dotarte i należycie smarowane .
Zastanawiam się czy przypadkiem nie pochodzi to od silnika??? Czy luz osiowy wirnika nie jest za duży i przez to ten hałas .
Jeśli tak to jak wykasować taki luz ? Podkładki przy łożyskowaniu wirnika ?
Proszę o rady - jest to trochę denerwujące i może być np. w nocy powodem do narzekań sąsiadów .
- Jacek
- Ekspert
- Posty: 1918
- Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
- Tuner: DM800
- Antena: Mabo120PM
- Konwerter: Invacom
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 25 razy
- Dostał Podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Jak zdejmiesz silnik z "luśni" ( odkręcany chyba klucz 14 ), to jest tam nakrętka ( może być ciężko odkręcić, ale dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych ) pod którą powinno być łożysko - sprawdź czy jest całe. Więcej elementów nie ma do wymiany.
''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
- rysiuhelix
- Ekspert
- Posty: 4106
- Rejestracja: 12 lut 2009, 12:08
- Podziękował: 213 razy
- Dostał Podziękowań: 291 razy
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Łożyska 51 201 wzdłużne kulkowe wymienione były cztery dni temu - na nowe chociaż te używane były sprawne .
- Jacek
- Ekspert
- Posty: 1918
- Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
- Tuner: DM800
- Antena: Mabo120PM
- Konwerter: Invacom
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 25 razy
- Dostał Podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
A sam siłownik bez "luśni" działa dobrze ( nie piszczy ). Śruba w rurze kręci się luźno ( możesz palcami kręcić za wystający "trzpień" co wchodzi w silnik.
''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)
- rysiuhelix
- Ekspert
- Posty: 4106
- Rejestracja: 12 lut 2009, 12:08
- Podziękował: 213 razy
- Dostał Podziękowań: 291 razy
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Sam siłownik chodzi dobrze - nie ociera wewnątrz - jest prawie nowy . Przy wersji Heavy - to ten gruby siłownik pokręcenie jest dość trudne i wymaga trochę wysiłku .
Miałem taki przypadek z siłownikiem 18 cali Golden Interstar - regular- też warczał siłownik w jednym kierunku , w drugim był cichy . Kombinowałem z tłoczyskiem , smarowanie,
przekładnia i nic to samo . W końcu sam napęd podłączyłem pod pozycjoner i okazało się , że to silnik tak warczy - nie szło tego słuchać .
Leżał jakiś czas , ale nie tak dawno pomyślałem - albo go uwalę na amen , albo będzie chodził .
Rozebrałem silnik i... okazało się , że wewnątrz jest przełamana na połowę jakaś podkładka - fragmenty przyklejone były do magnesów .
Usunąłem to - przesmarowałem panewki wirnika i złożyłem silnik . I .. znowu warkot i pisk . Ręce mi opadły .
Rozebrałem następny raz z zamiarem założenia jakiejś podkładki na oś wirnika - przecież brak podkładki zwiększył luz osiowy wirnika .
Przy okazji rozleciała się uszczelka na połączeniu korpusu silnika z obudową przekładni . Szlag mnie trafił . Myślę sobie dorabiać uszczelkę ??? przecież
miałem uzupełnić pękniętą podkładkę .
Ale myślę sobie brakło dystansu bo brak uszczelki - , a skręcę silnik bez uszczelki . I BINGO !!! napęd po podpięciu do pozycjonera zaczął pracować
normalnie bez warkotu i pisku w obu kierunkach .
Przykręciłem rurę i... siłownik normalnie pracować zaczął bez hałasu . Pracuje nadal przy R-120 i jest cichy .
Dlatego moje pytanie na Forum , czy w przypadku siłownika HEAVY - znacznie większy od regular - silnik też można w ten sposób usunąć taką hałaśliwość .
Trochę mam obaw bo ta znacznie droższy siłownik .
Miałem taki przypadek z siłownikiem 18 cali Golden Interstar - regular- też warczał siłownik w jednym kierunku , w drugim był cichy . Kombinowałem z tłoczyskiem , smarowanie,
przekładnia i nic to samo . W końcu sam napęd podłączyłem pod pozycjoner i okazało się , że to silnik tak warczy - nie szło tego słuchać .
Leżał jakiś czas , ale nie tak dawno pomyślałem - albo go uwalę na amen , albo będzie chodził .
Rozebrałem silnik i... okazało się , że wewnątrz jest przełamana na połowę jakaś podkładka - fragmenty przyklejone były do magnesów .
Usunąłem to - przesmarowałem panewki wirnika i złożyłem silnik . I .. znowu warkot i pisk . Ręce mi opadły .
Rozebrałem następny raz z zamiarem założenia jakiejś podkładki na oś wirnika - przecież brak podkładki zwiększył luz osiowy wirnika .
Przy okazji rozleciała się uszczelka na połączeniu korpusu silnika z obudową przekładni . Szlag mnie trafił . Myślę sobie dorabiać uszczelkę ??? przecież
miałem uzupełnić pękniętą podkładkę .
Ale myślę sobie brakło dystansu bo brak uszczelki - , a skręcę silnik bez uszczelki . I BINGO !!! napęd po podpięciu do pozycjonera zaczął pracować
normalnie bez warkotu i pisku w obu kierunkach .
Przykręciłem rurę i... siłownik normalnie pracować zaczął bez hałasu . Pracuje nadal przy R-120 i jest cichy .
Dlatego moje pytanie na Forum , czy w przypadku siłownika HEAVY - znacznie większy od regular - silnik też można w ten sposób usunąć taką hałaśliwość .
Trochę mam obaw bo ta znacznie droższy siłownik .
- Harti
- Admin
- Posty: 10238
- Rejestracja: 11 lut 2009, 21:23
- Lokalizacja: Rybnik (18.5E/50.1N)
- Podziękował: 208 razy
- Dostał Podziękowań: 746 razy
- Kontakt:
Siłownik, zepsuty czy coś innego?
Panowie podłączę się krótko pod wątek.
Kto mi powie co jest grane, że w nowym siłowniku przeskoczyła cała oś z krańcówkami Oczywiście śrubka blokująca była przykręcona, i wygląda mi na to że to coś w środku musiało się stać, bo poszły obie krańcówki. Wykręciłem siłownik aż cały schowany wyłączył się na pierwszej krańcówce, ale nie wiem czy sytuacja się nie powtórzy, i nie zniszczy anteny. Gdyby to było u mnie to jeszcze pół biedy
Kto mi powie co jest grane, że w nowym siłowniku przeskoczyła cała oś z krańcówkami Oczywiście śrubka blokująca była przykręcona, i wygląda mi na to że to coś w środku musiało się stać, bo poszły obie krańcówki. Wykręciłem siłownik aż cały schowany wyłączył się na pierwszej krańcówce, ale nie wiem czy sytuacja się nie powtórzy, i nie zniszczy anteny. Gdyby to było u mnie to jeszcze pół biedy
Anteny:
240cm 85.0*E---24.0*W (4 lnb:Ku/KuR/L, Ka,C-band)
120cm 93.5*E---30.0*W
180cm 31E,39E,42E, 45/46E,
multifocus e85 33E,28.0E,23,5E, 19,2E, 13E
125cm 1W, 4W
100cm 5E, 9E
Tunery
C+, GTMedia Combo, Octagon SX88+, Prof Rev7300......
240cm 85.0*E---24.0*W (4 lnb:Ku/KuR/L, Ka,C-band)
120cm 93.5*E---30.0*W
180cm 31E,39E,42E, 45/46E,
multifocus e85 33E,28.0E,23,5E, 19,2E, 13E
125cm 1W, 4W
100cm 5E, 9E
Tunery
C+, GTMedia Combo, Octagon SX88+, Prof Rev7300......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości