Siłownik, zepsuty czy coś innego?

Wszystko o sprzęcie potrzebnym do obrotu anten
Awatar użytkownika
zuchnet
DX-er
DX-er
Posty: 12535
Rejestracja: 13 lut 2009, 19:24
Tuner: Dr.HD, Openbox, TBS 6983
Antena: 2m, OFC 1200, AS-130
Konwerter: Inverto White Flansh
Lokalizacja: Lubartów 51.44°N 22.68°E
Podziękował: 552 razy
Dostał Podziękowań: 808 razy
Kontakt:

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#41

Post autor: zuchnet » 17 sty 2012, 17:47

Tomaszu dziękuje :beer:
Już śmiga :cool2: ale fakt te sprężynki doprowadzały mnie do szału bo ile razy nie próbowałem jakoś włożyć to leciały w cholerkę mało tego zakładałem silnik razem z obudową :slap:
Później zdałem się na sposób przymocować te szczotki tak aby sprężynki się schowały ale i szczotki już nie dotykały silnika :no: i siłownik mówił NIE !

OT. Na Politechnice Lubelskiej na wydziale budowlanym nie uczyli budowy silników :slap: za to fundamentów pod antenę nic nie ruszy :cool2:


Dish: Parabola 200 (98e-53w), AS-120 , AS-130, 3xT90 (95e-60e),(42e-4w),(5w-45w)
STB:DM 920UHD, DM 900UHD, VU+ DUO 4K SE , SF-8008 Single, Openbox X-810, S3 Mini II, S3 CI II, AS-4K2X, GT Media: GTX, GT Combo, V9 Prime, TBS 6903

loocas
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1114
Rejestracja: 27 maja 2010, 10:01
Podziękował: 47 razy
Dostał Podziękowań: 46 razy

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#42

Post autor: loocas » 20 mar 2012, 22:25

Nabyłem siłownik i zgodnie z opisem jest on uszkodzony - konkretnie nie zlicza impulsów czyli na 99,9% uszkodzony jest kontaktron.
I tutaj proszę o info czy można go jakoś sprawdzić? :hmmm: podejrzewam, że nie.
Czy jest różnica jaki kupię i gdzie coś takiego najlepiej nabyć?
Dodam że "krańcówki" działają a siłownik jest raczej naszej konstrukcji (silnik od wycieraczek) i ma ok. 18 cali. ELTROX czy jakoś tak.
Niestety dostęp do kontaktronu jest utrudniony ale może by go jakoś wymienił. :sly:


Mabo 150 (68,5 E - 15 W), Maximum E-85 Multifocus, VU+ UNO 4K, Prof 7301.

Awatar użytkownika
Carmen
DX-er
DX-er
Posty: 24370
Rejestracja: 12 lut 2009, 12:01
Tuner: F15, DM900, SF4008, AS1,
Antena: 90, 125,190, 180, 310
Konwerter: różne
Lokalizacja: 52 50N 15 50E
Podziękował: 103 razy
Dostał Podziękowań: 453 razy

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#43

Post autor: Carmen » 21 mar 2012, 7:52

Miernik uniwersalny ustawiony na pomiar oporności i podczas ruchu siłownika mierzymy, czy występuje przemienne zwarcie obwodu i przerwa. Jeśli pokaże cały czas "zwarcie" lub brak przejścia, to jest do wymiany.
Można stosować zamiennie, jedyny problem to dopasowanie mechaniczne. Sam niedawno go zepsułem i szukam, ale jakoś nigdzie nie widzę. Ostatnim razem miałem zapas, który dostałem z firmy Zelpro (miałem u nich rotor w naprawie).
Za ten post użytkownik Carmen otrzymał podziękowanie od:
loocas (21 mar 2012, 23:25)


Parabola 190cm C-band
Offset Channel Master 180cm Ku Band (archiwum), na dachu Laminas 180cm
Famaval 310cm Ku
Echostar 125cm (28E)
Openbox X-820 oraz X-810; Dr HD F15; TBS69xx

https://www.wunderground.com/personal-w ... N3#history <object width="290"

Obrazek

loocas
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1114
Rejestracja: 27 maja 2010, 10:01
Podziękował: 47 razy
Dostał Podziękowań: 46 razy

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#44

Post autor: loocas » 21 mar 2012, 23:25

@Carmen dzięki za chęć pomocy ale od tego momentu nie rozumiem o czym do mnie piszesz :grin: :
czy występuje przemienne zwarcie obwodu i przerwa. Jeśli pokaże cały czas "zwarcie" lub brak przejścia, to jest do wymiany.
Generalnie poszukam i może kiedyś naprawię.


Mabo 150 (68,5 E - 15 W), Maximum E-85 Multifocus, VU+ UNO 4K, Prof 7301.

Awatar użytkownika
rysiuhelix
Ekspert
Ekspert
Posty: 4106
Rejestracja: 12 lut 2009, 12:08
Podziękował: 213 razy
Dostał Podziękowań: 291 razy

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#45

Post autor: rysiuhelix » 01 paź 2012, 0:04

Mam mały , ale hałaśliwy problem . Otóż co? Od kilku dni mój 24 calowy heavy zaczął głośniej pracować .
Przy wysuwaniu siłownika jest wszystko OK , natomiast przy powrocie czyli zsuwaniu siłownika chwilami występuje takie chrobotanie , jakby odgłos tarcia
powierzchni metalowych - występują drgania układu napędowego . Co może być przyczyną ? Polarmount napewno nie , chodzi idalnie - na łożyskach przecież zawieszenie
/ sprawdzone bez siłownika/ , żadnych dodatkowych oporów brak . Przeguby w siłowniku dotarte i należycie smarowane .
Zastanawiam się czy przypadkiem nie pochodzi to od silnika??? Czy luz osiowy wirnika nie jest za duży i przez to ten hałas .
Jeśli tak to jak wykasować taki luz ? Podkładki przy łożyskowaniu wirnika ?

Proszę o rady - jest to trochę denerwujące i może być np. w nocy powodem do narzekań sąsiadów .



Awatar użytkownika
Jacek
Ekspert
Ekspert
Posty: 1918
Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
Tuner: DM800
Antena: Mabo120PM
Konwerter: Invacom
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Dostał Podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#46

Post autor: Jacek » 01 paź 2012, 10:33

Jak zdejmiesz silnik z "luśni" ( odkręcany chyba klucz 14 ), to jest tam nakrętka ( może być ciężko odkręcić, ale dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych ) pod którą powinno być łożysko - sprawdź czy jest całe. Więcej elementów nie ma do wymiany.


''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)

Awatar użytkownika
rysiuhelix
Ekspert
Ekspert
Posty: 4106
Rejestracja: 12 lut 2009, 12:08
Podziękował: 213 razy
Dostał Podziękowań: 291 razy

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#47

Post autor: rysiuhelix » 01 paź 2012, 14:55

Łożyska 51 201 wzdłużne kulkowe wymienione były cztery dni temu - na nowe chociaż te używane były sprawne . :hmmm:



Awatar użytkownika
Jacek
Ekspert
Ekspert
Posty: 1918
Rejestracja: 11 lut 2009, 21:54
Tuner: DM800
Antena: Mabo120PM
Konwerter: Invacom
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Dostał Podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#48

Post autor: Jacek » 01 paź 2012, 17:09

A sam siłownik bez "luśni" działa dobrze ( nie piszczy ). Śruba w rurze kręci się luźno ( możesz palcami kręcić za wystający "trzpień" co wchodzi w silnik.


''Gdy gazela budzi się o poranku wie, że musi biegać szybciej niż najszybszy lew, inaczej zostanie pożarta...
Gdy rano budzi się lew - już wie, że musi biec szybciej niż najwolniejsza gazela, bo zdechnie z głodu...
Nieważne czy jesteś gazelą, czy lwem od rana musisz zapierdalać..."
PODOBNO:
(Muhammad bin Raschid Al Maktum, szejk Dubaju.)

Awatar użytkownika
rysiuhelix
Ekspert
Ekspert
Posty: 4106
Rejestracja: 12 lut 2009, 12:08
Podziękował: 213 razy
Dostał Podziękowań: 291 razy

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#49

Post autor: rysiuhelix » 01 paź 2012, 17:47

Sam siłownik chodzi dobrze - nie ociera wewnątrz - jest prawie nowy . Przy wersji Heavy - to ten gruby siłownik pokręcenie jest dość trudne i wymaga trochę wysiłku .

Miałem taki przypadek z siłownikiem 18 cali Golden Interstar - regular- też warczał siłownik w jednym kierunku , w drugim był cichy . Kombinowałem z tłoczyskiem , smarowanie,
przekładnia i nic to samo . W końcu sam napęd podłączyłem pod pozycjoner i okazało się , że to silnik tak warczy - nie szło tego słuchać .
Leżał jakiś czas , ale nie tak dawno pomyślałem - albo go uwalę na amen , albo będzie chodził .
Rozebrałem silnik i... okazało się , że wewnątrz jest przełamana na połowę jakaś podkładka - fragmenty przyklejone były do magnesów .
Usunąłem to - przesmarowałem panewki wirnika i złożyłem silnik . I .. znowu warkot i pisk . Ręce mi opadły .
Rozebrałem następny raz z zamiarem założenia jakiejś podkładki na oś wirnika - przecież brak podkładki zwiększył luz osiowy wirnika .
Przy okazji rozleciała się uszczelka na połączeniu korpusu silnika z obudową przekładni . Szlag mnie trafił . :wall: Myślę sobie dorabiać uszczelkę ??? przecież
miałem uzupełnić pękniętą podkładkę .
Ale myślę sobie brakło dystansu bo brak uszczelki - , a skręcę silnik bez uszczelki . I BINGO !!! :slap: napęd po podpięciu do pozycjonera zaczął pracować
normalnie bez warkotu i pisku w obu kierunkach . :w00t:

Przykręciłem rurę i... siłownik normalnie pracować zaczął bez hałasu . :grin: Pracuje nadal przy R-120 i jest cichy .

Dlatego moje pytanie na Forum , czy w przypadku siłownika HEAVY - znacznie większy od regular - silnik też można w ten sposób usunąć taką hałaśliwość .
Trochę mam obaw bo ta znacznie droższy siłownik . :hmmm:



Awatar użytkownika
Harti
Admin
Admin
Posty: 10238
Rejestracja: 11 lut 2009, 21:23
Lokalizacja: Rybnik (18.5E/50.1N)
Podziękował: 208 razy
Dostał Podziękowań: 746 razy
Kontakt:

Siłownik, zepsuty czy coś innego?

#50

Post autor: Harti » 02 paź 2012, 18:39

Panowie podłączę się krótko pod wątek.
Kto mi powie co jest grane, że w nowym siłowniku przeskoczyła cała oś z krańcówkami :hmmm: Oczywiście śrubka blokująca była przykręcona, i wygląda mi na to że to coś w środku musiało się stać, bo poszły obie krańcówki. Wykręciłem siłownik aż cały schowany wyłączył się na pierwszej krańcówce, ale nie wiem czy sytuacja się nie powtórzy, i nie zniszczy anteny. Gdyby to było u mnie to jeszcze pół biedy :judge:


Anteny:
240cm 85.0*E---24.0*W (4 lnb:Ku/KuR/L, Ka,C-band)
120cm 93.5*E---30.0*W
180cm 31E,39E,42E, 45/46E,
multifocus e85 33E,28.0E,23,5E, 19,2E, 13E
125cm 1W, 4W
100cm 5E, 9E
Tunery
C+, GTMedia Combo, Octagon SX88+, Prof Rev7300......

ODPOWIEDZ

Wróć do „Siłowniki/obrotnice/pozycjonery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości